Regulamin monitoringu
Autor : Grzegorz Gałuszka
Opublikowane przez : Tomasz Pałczyński
REGULAMIN MONITORINGU W OKRĘGOWYM URZĘDZIE MIAR
WE WROCŁAWIU z dnia 4 kwietnia 2023 r.
§ 1
Zapisy ogólne
- Niniejszy Regulamin określa:
- cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego w Okręgowym Urzędzie Miar we Wrocławiu;
- lokalizacje usytuowania kamer na zewnątrz – załącznik nr 1 Regulaminu;
- lokalizacje usytuowania kamer wewnątrz – załącznik nr 2 Regulaminu;
- zasady zapisu obrazu;
- zasady udostępniania zapisów monitoringu wizyjnego.
- Administratorem systemu monitoringu wizyjnego jest Okręgowy Urząd Miar we Wrocławiu, zwany dalej Urzędem, z siedzibą przy ulicy Młodych Techników 61-63 we Wrocławiu.
- Przy wejściu do budynku Urzędu znajdują się tablice informacyjne o treści „obiekt monitorowany”.
- Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem monitoringu wizyjnego, w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do niniejszego Regulaminu, dostępna jest na tablicy ogłoszeń na parterze Urzędu oraz na stronie internetowej wroclaw.gum.gov.pl.
- Regulamin monitoringu w Okręgowym Urzędzie Miar we Wrocławiu dostępny jest na stronie internetowej wroclaw.gum.gov.pl.
§ 2
Cel monitoringu
- System monitoringu wizyjnego ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochronę osób i mienia na terenie Urzędu.
- Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego zawierające dane osobowe przetwarza się wyłącznie do celów dla których zostały zebrane.
§ 3
Obszar i zasady monitoringu
- Obszar Urzędu objęty monitoringiem wizyjnym obejmuje: teren wokół budynku Urzędu, parking wraz z garażami, chodnik przy ul. Młodych Techników 61-63 oraz korytarz przy Punkcie Obsługi Klienta Wydziału Legalizacji.
- Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego obejmują jedynie obraz zarejestrowany za pomocą kamer.
- Monitoring wizyjny jest prowadzony całodobowo.
- Okres przechowywania nagrań z monitoringu wizyjnego nie przekracza 30 dni licząc od dnia nagrania, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
- Po upływie okresu o którym mowa w pkt. 4, uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, z wyjątkiem sytuacji, w których nagrania zostały zabezpieczone zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 4
Zakres monitoringu
- System monitoringu wizyjnego obejmuje kamery na zewnątrz i wewnątrz budynku, rejestratory zapisujące obraz na dysku, monitor pozwalający na podgląd zapisu.
- Dostęp do nagrań monitoringu wizyjnego na podstawie upoważnienia mają następujące osoby:
- pracownicy podmiotu zewnętrznego, świadczącego usługę w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, z którym Urząd zawarł stosowną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i zobowiązał do wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających odpowiednią ochronę danych osobowych,
- Inspektor Ochrony Danych,
- Osoby upoważnione przez dyrektora Urzędu.
§ 5
Ochrona danych osobowych
- Administrator spełnia obowiązek wynikający z art. 13 RODO tj. wobec osób, których wizerunek został utrwalony za pomocą systemu monitoringu wizyjnego.
- Powyższy obowiązek informacyjny jest spełniony poprzez zamieszczenie klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych z zastosowaniem monitoringu wizyjnego na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Urzędu.
- Każdy z podmiotów, objętych systemem monitoringu wizyjnego posiada:
- prawo do dostępu do informacji o istnieniu monitoringu wizyjnego, jego zakresie i celu stosowania, o nazwie Administratora, jego danych rejestrowych i kontaktowych,
- prawo dostępu do nagrań - w uzasadnionych przypadkach,
- prawo żądania usunięcia danych osobowych,
- prawo zgłoszenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 6
Udostępnienie nagrań
- Nagrania z systemu monitoringu wizyjnego udostępnia się jedynie na pisemny wniosek uprawnionym do tego organom – np. Policji, Prokuraturze, Sądowi w zakresie prowadzonych przez nie czynności.
- Nagrania z systemu monitoringu nie są udostępniane osobom fizycznym, gdyż mogłoby to prowadzić do naruszeń praw i wolności osób trzecich.
- Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do dyrektora Urzędu z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Uzasadniony wniosek z określoną datą i godziną zdarzenia należy złożyć w Sekretariacie Urzędu, w terminie do 14 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora.
- Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczona na dysku twardym Administratora na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i udostępniana jest na nośniku cyfrowym jedynie uprawnionym organom. Termin ten może zostać wydłużony zgodnie z odrębnymi przepisami.
§ 7
Zapisy końcowe
- Dane osobowe zarejestrowane za pomocą systemu monitoringu wizyjnego podlegają ochronie, nie stanowią informacji publicznej, są informacjami poufnymi w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych, nie podlegają udostępnieniu nieuprawnionym podmiotom.
- Osoby mające wgląd do obrazu rzeczywistego lub nagrań archiwalnych z monitoringu wizyjnego, zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych. Administrator wydał tym osobom stosowne upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, a z podmiotami zewnętrznymi zawarł stosowne umowy powierzenia danych osobowych.
Pliki do pobrania
- Załącznik nr 1 do Regulaminu monitoringu wizyjnego. Usytuowanie kamer na budynku. (docx, 953.95 KB)06.04.2023 14:13
- Załącznik nr 2 do Regulaminu monitoringu wizyjnego. Usytuowanie kamer wewnątrz budynku. (docx, 625.5 KB)06.04.2023 14:13
- Załącznik nr 3 do Regulaminu monitoringu wizyjnego. Klauzula informacyjna przetwarzania danych osobowych (pdf, 785.81 KB)06.04.2023 14:13